Hvad er Kontor Karma ?
Begrebet Kontor Karma opstod da jeg var så heldig at medvirke til indretningen af 750 m2 kontor, hos en stor Dansk virksomhed på Amager.
Efter et opstarts møde med kunden, brugte vi sammen et halvt år på at skabe et fysisk arbejdsmiljø, der højnede kreativiteten og produktiviteten. Der blev også indrettet oaser hvor medarbejderne kunne slappes af og fordybe sig.
Kontor Karma handler i bund og grund om trivsel. Trivsel i omgivelserne, både opholds-og arbejdsmiljø. Troen på at uanset hvilke fysiske rammer du befinder dig i på din arbejdsplads, kan der gennem fælles-kreation, skabes et godt arbejdsmiljø. Dette samtidig med tanke på bæredygtighed, re-cycling, og CSR politik
Du kan hoppe videre til Kontor Karmas Hjemmeside her
Hvordan gør Kontor Karma
Der aftales et møde, hvor ideer, ønsker og budget diskuteres. Der tages udgangspunkt i farve og materiale valg, samt anvendelsesformålet med rummet/rummene.
Som eksempel kan nævnes din reception. Den er det første indtryk kunden får af din virksomhed, hvad vil du gerne afspejle ? Det kan også være personalets pause rum, hvor der skal lades op og fordøjes. Der tages selvfølgelig hensyn til hvad din virksomhed laver, til hygiejne og til ejendomsrestriktioner.
Der skitseres herefter muligheder, hvori alle produkter og løsninger bliver nøje udvalgt, ud fra tanken om at minimerer affald, at genbruge og genskabe. Der samarbejdes med mindre håndværksvirksomheder og værksteder. Hvis muligt med lokale i din virksomheds nærmiljø.
Du kan ringe til mig på 26100148, eller e-maile på kontakt@retro-shoppen.dk, hvis du vil høre mere.
Herunder kan du se nogle af de løsninger jeg har lavet:
Sagitta henvendte sig, da de havde en del kontorplads i overskud. Pladsen havde de en ide om at udleje til kontor fællesskab. De ønskede en løsning der skabte mulighed for kreativitet, sparring og fællesskab. I løsningen har jeg genbrugt en stor del af deres eget indbo og farver. Fået ryddet op og givet stedet et indbydende og samtidig praktisk udtryk, så det nu står klart til indrykning.
Indgangen:
Indgangen består primært af glas, som giver et dejligt lys, men som også bliver hurtigt rodet, når flere virksomheder bor sammen. Jeg har genbrugt en rumdeler på hjul, som skal bruges dueslag til hvert kontor, og foreslået at der lægges reklamemateriale for hver af virksomhederne.
Billede af før og efter:
Det fælles mødelokale:
Alle i kontor fællesskabet kan benytte det store mødelokale oven på, det skulle være både praktisk men også rart. Der var en eksisterende Lilla stol, som blev grundlag for farvetemaet, efter “dekorationen” af rummet blev der også mulighed for at bruge det til fælles samvær mellem kontorene og en gang fredagsbar.
Mødelokalet før:
Møde lokalet efter:
Kontor nr. 1 (udlejningskontor)
Kontoret før
Kontoret efter set både udefra og indefra
Hyggehjørne:
Kontoret havde en lang gang, hvor ejerne havde købt et billede og opbevarede et bord fodbold, som de egentlig ikke brugte. Her tog jeg udgangspunkt i farver og formen i det eksisterende billede, og lavede en hyggekrog.
Gangen før
Gangen blev til hyggehjørne
En af vores kunder Follow the people, ønskede et område i deres kontor, hvor de kunne lave coaching. Området skulle udstråle ro og balance. De sagde følgende om vores løsning:
Folkene fra Kontor Karma forstod at skabe en god stemning helt fra første møde.
Kommunikationen og samarbejdet omkring en løsning til vores kontor, foregik på en anerkendende og respektfuld måde. Det var en fornøjelse, selv at være med til at skabe ideen om det ønskede miljø.
Herefter overlod vi kontoret i deres hænder aftenen og natten over.
Det var en fornøjelse at møde ind dagen efter. Hele løsningen var gennemtænkt med kærlighed, og meget professionel. Det kunne tages i brug med det samme. Der var en lækker finish over det hele. Der lå et prisoverslag klar på bordet, som var konkret og lige til at gå til.
Man kan også sige at Kontor Karma kom helt i mål.
Kontoret før
Kontoret efter